jaerthei.reismee.nl

24 mei (vervolg) in Moskou

Vrijdag 24 mei 2013 (vervolg)

Wat kan douchen toch lekker zijn als je dat een kleine twee dagen niet hebt kunnen doen. Om 13.00 u waren we beiden weer okselfris en zijn we met de Metro naar het centrum gegaan. Op het station in de buurt van het hotel werd ons spontaan hulp aangeboden door een paar jonge gasten, die behalve Russisch ook Engels spraken.
De achtste halte, Arbatskaya, hadden we als bestemming gekozen. Een enorm knooppunt waar drie Metrolijnen elkaar kruisen. Ook architectonisch was dit een van de mooiere metrostations in Moskou (vertelde onze gids een dag later).
Bovengronds hebben we de grootste groep mensen maar gevolgd en na 200 m zaten we in Arbat street, een voetgangersstraat met veel restaurantjes en terrasjes en midden op straat diverse kunstenaars, o.a. schilders, zangers, dansers enz. Ook zagen wij diverse groepen jongeren in smoking en galakledij invulling geven aan hun laatste schooldag, dit alles met een lekker zonnetje en een temperatuur boven de 20 graden.

Op de terugweg begon de lucht flink te betrekken en zijn we bij Sixties in Arbat street ( de huiskroeg van de Russische Patriots, een motorclub) wat gaan drinken.
Toen het ook nog begon te regenen, zijn we maar blijven eten. Het onweer duurde een goede twee uur en daarna zijn we met de Metro weer teruggegaan naar het hotel, waar wij om 22.30 u arriveerden. Nog een afzakkertje aan de bar en om 23.30 u onder zeil.